Úvodní slovo

Moderní medicínský výzkum přesvědčivě prokázal, že na vzniku značného množství závažných chronických chorob se zásadním způsobem podílí chronický zánět. Významným faktorem vzniku chronického zánětu je oxidativní stres.

Oxidativní stres je stav, kdy v těle vzniká (například vlivem znečištěného ovzduší, konzervantů v potravinách, různých typů záření, při duševním a fyzickém vyčerpání atd.) nadměrné množství tzv. kyslíkových radikálů – agresivních látek, které poškozují zdravé tkáně a souvisejí s řadou chorob (nervových, kardiovaskulárních, alergických, autoimunitních, onkologických).

Při potlačování oxidativního stresu sehrává zásadní a nenahraditelnou úlohu vitamin C. Je navíc nezbytný pro normální průběh důležitých biochemických reakcí, např. vyloučení cizorodých látek játry, správný metabolismus tuků, podílí se na tvorbě neurotransmiterů (adrenalin, noradrenalin) a kolagenu (důležitého např. pro klouby a stěny cév), blokuje tvorbu karcinogenů typu nitrosaminů, podporuje imunitní pochody, zajišťuje vstřebávání železa, což je důležité pro tvorbu a funkci červených krvinek.

Zmíněné účinky vitaminu C jsou závislé na dávce, která má navíc tendenci vzrůstat, neboť stoupající nároky plynoucí z moderního životního stylu znamenají také stoupající úroveň oxidativního stresu. Bohužel, zpracování a využití vitaminu C podávaného ústy stojí v cestě omezená schopnost našeho zažívacího traktu transportovat vitamin C do krve.

Tuto bariéru lze však obejít podáním nitrožilní infuze. Infuze vysokých dávek vitaminu C tedy dokáží eliminovat v buňce oxidativní stres a toxické látky včetně karcinogenů, které by mohly poškodit DNA a způsobit nádorové zvrhnutí buňky. Působí na stimulaci imunity proti bakteriálním a virovým infekcím, proti bolestem pohybového aparátu a také proti alergiím, autoimunitním chorobám, zánětům a nádorům.